w
Rasanya komen tentang berat tuh dah macam lali dalam telinga ni. Pasti tiap kali jumpa sure ada komen:

“skin nape kau makin kurus ni?”

“skin aku rasa haritu kau dah nampak okay nape sekarang kurus pulak?”

“skin kau ni tak makan ke hape?”

“nama kau skin sebab kau skinny ye?”

Secara jujurnya, saya tidak mengikuti mana-mana program kuruskan badan mahupun mengalami masalah sindrom “aneroxia” atau “bulmia” ye rakan-rakan.

Kalau dilihat dari berat badan mesti ramai terkejut kalau saya kata berat melebihi 45KG and bukan la sekurus yang korang sangkakan ye. sebenar-benarnya berat kini sudah 48KG. tetapi berat masih belum ideal. maknanya BMI masih belum cukup lg dengan ketinggian yang ada.

Kalau dilihat dengan mata kasar mesti ramai tidak percaya yang saya memakai size 26/27 Levis ye. ataupun kadang-kadang size baju boleh berganjak ke size M. ataupun size cup bra yang tk dijangka oleh orang lain *terlalu censored utk mention secara public*

To tell you the truth, I eat a LOT! I meant I have a BIG appetite cuma masalahnya perut ni kecik.. so most of time I can only eat medium portion tapi constantly kena makan haha.. sebab cepat lapar! haha

During grown up process, I can eat much more than i eat right now. mungkin sebab diri sendiri ada sedikit kecewa sebab makan banyak pun berat tak pernah naik. haha

and to much surprise… the only time berat mencecah 50KG adalah ketika aktif dalam capoeira! hahaha exercise nampaknya mampu menaikkan berat saya. wow! terkejut tak? haha

To be honest, I love my body.. walaupon kadang-kadang orang kata kurus sgt. walaupon kadang-kadang tu berangan nak plump sana sini sikit.. tapi bila fikir-fikir semula.. saya bersyukur dengan ALLAH dengan kurniaanNYA. nanti kalau DIA tarik nikmat tu baru nak nyesal tak guna jugak kan. Heee yang penting saya sihat.. betul tak? heeee

SO LOVE YOUR BODY NO MATTER WHAT SHAPE YOU ARE 🙂

